DUNORD en del af House of Garden ApS

Salgs- og leveringsbetingelser for DUNORD / House of Garden ApS

Nærværende salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse medmindre andet er særskilt anført i sælgers tilbud eller sælgers ordrebekræftelse.
Købers evt. indkøbsbetingelser finder ikke anvendelse, medmindre de er skriftligt godkendt af sælger.

Tilbud
Tilbud fra sælger er gældende i 30 dage fra tilbuddets datering.
Oplyste tilbudspriser er i danske kroner inkl. moms. Der tages
forbehold for evt. skrivefejl i tilbuddet.

Annullering og ændringer
Annullering eller ændring af en ordre kan alene ske efter skriftlig
godkendelse fra sælger.
Efter udløbet af den af sælger i tilbuddet anførte rettefrist, kan der af
produktionstekniske hensyn ikke ske rettelser i ordren.
Såfremt sælger accepterer helt eller delvist at annullere en ordre, skal
køber erstatte sælgers evt. meromkostninger og tab, dog minimum 15
% af den aftalte købesum.

Leveringssted
Uden anden aftale sker levering ab lager. Hvis sælger skal levere, faktureres efter regning for vente- eller forøget aflæsningstid som følge af købers forhold.

Leveringstidspunkt – force majeure mv.
Evt. aftalt leveringsdato er fra sælgers side omtrentlig og med forbehold for forsinkelse pga. force majeure eller andre forhold uden for sælgers kontrol, f.eks. manglende eller mangelfulde leverancer fra sælgers underleverandører, forsinket transport m.v. 

Forsinkelse som følge heraf udskyder leverings-tidspunktet for sælger tilsvarende og er ikke misligholdelse, medmindre sælger kunne forudse forholdets indflydelse på tidspunktet for aftalens indgåelse.

Såfremt der indtræder forsinkelse som følge af andre forhold,
berettiger dette alene køber til at hæve købet og kræve erstatning,
hvis der er tale om væsentlig forsinkelse. Væsentlig forsinkelse
foreligger tidligst, når der er forløbet 14 dage efter købers skriftlige
påkrav om levering.

Såfremt der ikke kan leveres i rette tid eller må forsinkelse anses for
sandsynlig, skal sælger uden ugrundet ophold orientere køber derom
og om muligt oplyse om, hvornår levering da kan forventes.

Fordringshaver mora
Såfremt levering på grund af købers forhold udsættes i forhold til en evt. aftalt leveringsdato, er sælger berettiget til at fremsende faktura, som var levering sket til aftaletidspunktet.

Køber er ved sådan udsat levering forpligtet til at betale sælger den af
sælger evt. opkrævede lagerleje, medmindre køber godtgør, at denne
er for høj.

Ejendomsforbehold
Ejendomsretten til det solgte forbliver hos sælger indtil hele købesummen med renter og omkostninger er betalt. Sælger er således berettiget til at tage det solgte tilbage, såfremt køber ikke overholder sin betalingsforpligtelse. Montagen påbegyndes først når der er betalt for materialerne (Leveringsraten).

Betaling m.v.
Betalingsbetingelser, medmindre andet er skrevet i tilbuddet, er netto
kontant 50 % ved ordreafgivelse, og 50 % senest 8 dage før levering,
ved fremsendelse af faktura, herefter frigives ordren til levering. Ved
betaling efter forfaldsdagen som angivet på sælgers faktura tilskrives
renter med 2 % pr. påbegyndt måned.

Tilskrevne renter tillægges den til enhver tid værende hovedstol. 
Betaling kan alene ske med frigørende virkning direkte til sælger.

Reklamation
Såfremt køber mener, at der foreligger forsinkelse eller er mangler ved det solgte, skal han straks og senest 8 dage efter varens modtagelse,
reklamere skriftligt. Såfremt der reklameres senere, er køber afskåret fra at påberåbe sig misligholdelse.

Mangler
Ved mangelfuld levering har sælger ret til fragtfrit at om leverer erstatningsdele uden beregning. Omkostninger forbundet med afmontering af mangelfulde dele er sælger uvedkommende.

Transportskade
Ingen returnering godkendes, uden at det er aftalt med sælger.
Undersøg straks ved modtagelsen af varerne, om emballagen har lidt overlast, og om indholdet er intakt. Ved transportskade skal De omgående henvende Dem til det transportselskab, der har haft ansvaret for transporten (post-bane-fragtmand). Det er altid modtageren, der skal reklamere!

Erstatning – forsinkelse eller mangler
Sælger kan ikke gøres ansvarlig for driftstab, avancetab eller andre indirekte tab, der måtte opstå ved sælgers misligholdelse, herunder som følge af forsinkelse eller mangler ved det solgte. Erstatningskrav overfor sælger som følge af købers direkte tab kan ikke overstige fakturabeløbet ekskl. moms for den pågældende ordre.

Erstatning – produktansvar
Sælger kan ikke gøres erstatningsansvarlig som følge af produktansvar,
medmindre køber dokumenterer, at indtrufne skader kan henføres til
en af sælger udvist grov uagtsomhed i forbindelse med varens
fremstilling.

Sælger kan ikke gøres ansvarlig for driftstab, avancetab eller andre
indirekte tab som følge af fejl ved den af sælger leverede vare. Sælgers
ansvar kan aldrig overstige kr. 3.000.000,- for tingskade og
7.000.000,- for personskade.

I det omfang sælger overfor tredjemand pålægges produktansvar, er
køber forpligtet til at holde sælger skadesløs i samme omfang, som
sælgers ansvar er begrænset i nærværende bestemmelser.

Måltagning, montage mv.
Sælger påtager sig ingen risiko for, at bestilte varer passer til købers
anvendelse, medmindre sælger har påtaget sig at forestå opmåling.
Det er købers ansvar at sikre, at der er foretaget korrekt opmåling til
brug for sælger og dennes leverandører.

Sælger angiver altid mål som bredde x højde og anførte mål er
udvendige karmmål, medmindre andet anføres.
Sælger leverer alene de af køber bestilte varer og påtager sig intet
ansvar for montagearbejde.

Værneting og lovvalg
Tvister mellem sælger og køber afgøres ved retten i den retskreds,
hvor sælger har sit forretningssted eller ved det værneting, som
sælger bestemmer. Dansk ret finder anvendelse.

DUNORD / House of Garden ApS  |  Hovedvejen 182A 4320 Lejre  |  Telefon: 4010 2006  |  Mail: info@dunord.dk  |  Cvr.nr 31885795 

Skip to content